Symulacje menedżerskie na konferencje i warsztaty

Rozmaite kłopoty i problemy w życiu osobistym albo zawodowym, są czymś zupełnie normalnym. Różne osoby różnie sobie radzą z ich rozwiązywaniem, niektórym będzie to szło szybko, a innym wszystko przebiegnie w wolniejszym tempie. Sporo różnych technik pozwala na to, aby poznać wiele ciekawych podejść do problemów życiowych, a także znajdować w skuteczny sposób jak najlepsze rozwiązania.

Z popularniejszych technik można wymienić gry biznesowe (patrz tutaj: http://www.symulacje.edu.pl ), założenia której będą się opierać na koncentracji na człowieku i jego potrzebie tworzenia wynalazków rewolucjonizujących świat. Wykorzystanie w odpowiedni sposób symulacji szkoleniowych pozwoli na dojście do innowacyjnych, nieszablonowych rozwiązań. Prezentowaną metodę można stosować w wielu biznesowych obszarach, przykładowo często zaczyna po niego sięgać HR.

Jak pokazują różne badania blisko osiemdziesiąt procent osób zajmujących się zarządzaniem uznaje gry menedżerskie za bardzo ważny temat w organizacji, w której pracują. Oprócz tego, w miejscach, w których dużą wagę się przykłada do zarządzania ludzkimi zasobami, metoda ta bywa kilka razy częściej stosowana. Daje to możliwość, żeby spojrzeć z innej perspektywy na kandydatów chętnych do pracy, a tym samym wybierać najbardziej odpowiednich.

Najważniejszym elementem przy technice symulacji menedżerskiej jest precyzyjna definicja rozwiązywanego problemu, wtedy duża część sukcesu będzie załatwiona. Pierwsze pytanie powinno brzmieć, dlaczego coś trzeba zmienić, a w drugim kroku co w danym obszarze może zostać zmienione. Żeby pytanie trafiło do właściwych osób, należy stworzyć grupę doświadczonych ekspertów, najlepiej mających różne umiejętności i pracujących na różnych stanowiskach.

Ta technika to w pierwszej kolejności wspólna praca, z tego też powodu zbudowana grupa musi mieć kompletną wiedzę na temat problemu który należy rozwiązać. Trzeba także poszczególnym członkom pozwolić się wypowiedzieć o zagadnieniu, które się opracowuje. Różni ludzie mogą całkowicie inaczej spostrzegać całość problemu, a co za tym idzie mieć inną wizję sposobów rozwiązania.

Mając już wiedzę, co jest źródłem problemów i jaki jest cel, do którego się dąży, trzeba włączyć w rozważania klienta. W przypadku działów personalnych jest to po prostu szukający pracy kandydat. Zadaniem zespołu będzie wczucie się w jego oczekiwania i potrzeby, a następnie później pełna charakterystyka. Ostatni krok symulacji szkoleniowej, najbardziej angażujący to wymyślanie, i wybranie wśród znalezionych rozwiązań tego najbardziej odpowiedniego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *